Verhuizen

29 oktober 2014 - Melbourne, Australië

ChineesZondag gingen we wat cultuur gaan opsnuiven en gingen we naar het museum van Melbourne. Dankzij onze studentenkaart konden we gratis binnen en we zagen van alles over aboriginals, wo 1, melbourne zelf en dieren die hier leven. Ik zag te veel soorten spinnen en slangen maar gelukkig waren de meesten opgezet ipv levend ;)
Daarna gingen we wat rondlopen in de stadskern en zagen leuke pleintjes en straatmuzikanten.

Maandag was onze laatste avond in de La Trobe University en we maakten verse pizza’s voor onze vrienden die we daar hebben leren kennen.
Echt een gezellige en open sfeer die we zeker zullen missen. Bijna onvoorstelbaar voor ons hoe vriendelijk en spontaan de mensen hier zijn. Wat in Europa een uitzondering op de regel zou zijn, is hier de basic vriendelijkheid die ze als gewoon zien. Leuk!

Dinsdagochtend alles ingepakt en de tram genomen naar ons kot. We delen samen een kamer met een stapelbed en hebben samen met 8 andere (asiatische) studenten een badkamer en keuken te delen. Het is niet het meest luxueuze maar voldoende voor ons de komende maanden en dicht bij alles. We hebben een balkon/terras en een wasmachine. De keuken heeft zogoed als geen messen omdat iedereen hier met stokjes eet maar we passen ons wel aan. Vanavond kochten we iets in een chinese supermarkt om te eten maar buiten het woord ’chicken’ verstonden we geen woord van wat erin zat. (Zie foto)

Vandaag hadden we 2 jobinterviews in de sales en managment sector en we zijn voor beide jobs geselecteerd voor de volgende gesprekken. Ik kreeg ook een telefoontje van Steps recruitment die een job had voor de komende 3 weken voor mij. Morgen is dus mijn eerste werkdag van 8-15u in een cafetaria van een business office. Benieuwd hoe het zal gaan.

Groetjes Marlies

1. Thomas: