Finding Nemo, Central and North Australia

7 april 2015 - Darwin, Australië

In Cairns genoten we eind maart van een dagje op een boot (the ocean freedom) die ons bracht naar the great barrier reef. Een must do die bovenaan ons lijstje stond. Tijdens het duiken en snorkelen zagen we prachtig gekleurd koraal en super veel visjes. We zwommen tussen Dori & Nemo, parrot vissen, reuze schildpadden, pijlstaartvissen en zelf een haai. Een super toffe ervaring.

Na Cairns vlogen we naar Uluru (Ayers rock) waar we op onze dag voor onze tour startte, een lucky day hadden. We kregen gratis national park tickets, een fles rum en ontmoetten 2 dames die ons meenamen op hun trip nr Uluru en Kata Tjuta. De volgende dag werden we opgepikt door onze tour guide en wandelden we rond Uluru. DE meest bekende rock van Australië. De volgende dag gingen we wandelen rond/ tussen Kata Tjuta, een gelijkaardig schepsel als uluru maar met meer bulten en speciale vormen. Die nacht sliepen we op de een van de beste plaatsen in Aussie om de sterren te zien. 450 km ver van de dichtste stad, Alice Springs. Prachtige sterren, we sliepen in een 'swag' rond het kampvuur en ookal waren het lage dagen, met zo'n zicht wil je niet gaan slapen.
Dag 3 was de topper van de tour. We gingen wandelen op en rond Kings Canyon. Spectaculaire uitzichten, riviertjes en rotsen, de foto's volgen.
Na een dagje uitrusten in Alice, vertrokken we opnieuw voor 3 dagen met een bus richting Darwin. Iedere dag werd het vochtiger en warmer en we kwamen dichterbij de zoutwater crocs. We bezochten Devils Marbels, ronde gigantisch paaseieren en een bizare rotsenformatie in het midden van de woestijn. We gingen zwemmen in riviertjes en watervallen die er uitzagen als center parks maar dan in het echt. Het was een geslaagde trip doorheen central Australië en een grote aanrader.

Morgen is het hier onze laatste dag. We vliegen naar Auckland met het plan om 2 weken rond te trekken en al liftend het noordelijke eiland te ontdekken. We boekten een bungeejump op vrijdag en gaan raften in een national park. Australië was een prachtig machtig avontuur. We leerden veel vrienden voor het leven kennen en ik heb het gevoel dat ik hier ooit wel terug kom. De West coast en de cattlefarm wachten op mij...

Cheers

1. Els en Wim:
    12 april 2015
    Geniet er super veel van. Mies bedankt je voor de polsbeschermers die ze van je mocht gebruiken, via je moederke natuurlijk, ze had vorige week een toffe snowboard week. Flor gaat deze week op culinaire week met school Bourgogne. Voor de rest hier OK