Wonen in Melbourne

9 november 2014 - Melbourne, Australië

imageWe wonen intussen al 16 dagen in Melbourne en de tijd vliegt! Ieder dag ontdekken we iets nieuws in de stad en ook de buitenwijken zijn hier de max. Melbourne is de meest Europese stad van Australië en je ziet hier echt een mix van allerlei culturen. Zoals Wout het omschrijft is het hier echt een hipsterstad en de mode is hier een heel breed concept. Wat ons opviel is dat alle mannen hier ulta korte shorts dragen (denk chiro), iedereen tatoo’s heeft en zelf 70 jarigen niet vies zij om hun haar een stukje te kleuren in het roos, groen of blauw.

We passen ons gemakkelijk aan, zo heeft Wout vandaag een KORT shortje gekocht en is mijn haar 10 cm korter. Het Engels gaat al vlotter en ons Nederlands is niet meer wat het geweest is. Als we tegen elkaar praten zit er al vlug eens een Engels woord in onze zinnen en met een beetje ’goon’ gaat alles beter.

Met een sociaal werker mee als reisgenoot is vrienden maken heel gemakkelijk. We leerden al veel Aussies kennen en ons accent gaat erop vooruit.
Vandaag ontdekten we Savers, de tweedehandszaak van Melbourne en omstreken en kochten we een paar leuke extraatjes.

We denken eraan om hier een auto te kopen om vanaf kerstmis te kunnen rondreizen, naar Alice springs te gaan, Brisbane en alles ertussen.
Vanaf morgen verdiepen we ons in de zoektocht naar een goeie auto en zoeken we eens op waar we zeker naar toe moeten rijden.

Vele zonnige groetjes uit het warme Melbourne.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade