New Zealand

22 april 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het onze laatste dag in Auckland. Twee weken geleden kwamen we hier aan en vertrokken opnieuw al liftend op avontuur samen met onze Merelbeekse vriend Lowie.

Op dag 1 deden we een bungeejump van de harbour bridge van Auckland. Een 40 meter hoge sprong vanaf de brug waarbij ik het water raakte met mijn vingertoppen. Op zich is het maar 10m hoger dan de rappel in Durbuy maar het uitzicht is fantastisch. Tijdens de val had je een uitzicht over de haven van Auckland en moest het wat goedkoper geweest zijn deed ik zeker een aantal keer meer. De prijs van origineelste sprong gaat naar Wout (zie facebook van Lowie) die hierdoor een gratis tweede sprong kreeg.

Na onze sprong liftten we naar Matheson bay waar we onze tent in de regen opzetten en de volgende dag een verfrissende sprong maakten in de waterval. Op dag 2 gingen we naar Bay of Islands waar we een zwommen naar een eilandje om erna verder te liften richting het Waipoua regenwoud. Halverwege werden we opgepikt door een familie die net terug kwam van hun Cross Polo tornooi, ze boden ons een nacht aan in hun tuinhuisje waar we elk een lekker zacht bed hadden en mochten mee genieten van een New Zealandse BBQ. De volgende dag kregen we een rondleiding op hun boerderij en ze dropten ons af bij de plaatselijke hotspring. Een natuurlijke spa met baden van 35-45 graden. 's Avonds kwamen we uit bij het Waipoua rainforrest waar we een gigantische kerrie boom zagen van 51m hoog en zo breed als de lengte van een grote auto!

De volgende dag liftten we in de regen richting Auckland waar we ons visum voor Thailand in orde brachtten. We gingen verder richting Matamata en een trucker zette ons af niet zo ver van onze bestemming van de volgende dag. We zetten onze tent op onder een brug bij een stadsparkje en de volgende dag gingen de boys op bezoek naar Hobbiton.

Na Hobbiton kwamen we uit in Rotorua waar we gingen white water raften. Voor mij zeker een highlight van onze trip! Een wilde rivier met vele watervalletjes en een kanjer van 7 meter!!! De natuur rondom de rivier was prachtig en ik wou dat de Ourthe in Durbuy ook zo machtig was. Ik was gigantisch jaloers op de mensen die er werkten en zoiets meermaals per dag deden.

Na onze avonturen in Rotorua gingen we verder richting Taupo waar we opnieuw stopten bij een hotspring en genoten van de gratis spa. Op vrijdag gingen Lowie en ik skydiven. Het weer zat helaas niet mee en de skydive werd uitgesteld naar de maandag (die uiteindelijk ook niet goed genoeg bleek te zijn om te springen).

We bezochten nog andere hotspring vlakbij de Hukafalls en gingen erna verder richting Turangi. We ontmoetten een aantal nieuwe vrienden waarmee we de volgende dag de Tongariro alpine crossing deden. We klommen de vulkaan Ngauruhoe (2291m) omhoog die een adventure level 10 had en ons deed inzien dat 7 maand niet sporten een grote impact heeft op onze conditie.

Na onze sportieve dag reden we naar New Plymouth waar we kampeerden aan het strand. De laatste avond in ons tentje die we 7 maand hebben meegetjoold. We namen afscheid van Lowie en onze Zwitserse vriend en keerden terug richting Auckland.

In totaal een 1800 km gelift rond het noorderlijke eiland. We hoorden onderweg heel veel positieve verhalen over het zuid eiland dus zullen we hiervoor toch nog eens moeten voor terugkomen.

Morgenochtend vliegen we naar Bangkok waar we een paar vrienden uit Melbourne zullen terugzien en samen met Louise (LPM) zullen beginnen trekken rond SE-Asia voor 2 maand. Op 10 juni vlieg ik naar Sri Lanka om samen met Tine (VKSJ) rond te trekken en dan nog 2.5 weekjes het zuiden van Thailand ontdekken. Ik kijk er naar uit.

Tot snel vrienden