Melbourne - Brisbane

30 januari 2015 - Brisbane, Australië

ByronNadat we afscheid hadden genomen vn onze vrienden uit Melbourne vertrokken we aan een 9 daagse richting Brisbane. Op een dag n half stonden we vlotjes gelift in Sydney en bezochten we in 2 dagen de stad. Het uitgaansleven, de botanical gardens, het opera house en een musea voor hedendaagse kunst.

Na Sydney namen we een trein tot in Newcastle waar we buiten vele surfstrandjes niet veel speciaals zagen. We gingen dan ook vlug verder naar het  noorden waar we dankzij een local een prachtig nationaal park ontdekten (Booti booti national park vlakbij Fortster). Een camping die naar aanleiding vn Australiaday boemvol stond maar een strand van ongeveer 12 km lang waar geen mens te zien was. We bleven er 2 dagen kamperen en deden s 'ochtends een loopke op het strand om te genieten van de ongerepte natuur. Voorlopig het mooiste strand die ik ooit heb gezien! Om nog maar te zwijgen de 4m hoge golven.

Hierna kregen we een lange lift die ons bracht naar Byronbay waar we uitgebreid mee hebben gefeest met hun Aussie day. Ik zag onverwachts Louise van Lpm, eindelijk nog eens west-vlaams, en genoot vn het prachtige uitzicht over de stranden van Byron. We boekten onze vluchten naar Uluru en een 7 daagse van Uluru naar Darwin voor eind maart.

Woensdag gingen we naar the golsd coast  (Miami van Australië) en spraken af en Tine en Jelle die hier een maandje aan het rondtrekken zijn met een busje.  We huurden samen een surfboar om in Surfersparadise nog eens te zien wat we onthouden hebben van onze eerste surfles 3 maand terug en ondanks  alle stromingen lukte het toch om recht te staan op onze plank ;)

s 'Avonds reden we naar een nationaal park waar we een waterval bezochten met daaronder een grote grot vol glimwormen en lichtgevende paddenstoelen. Speciaal maar zeker de moeite! De volgende dag namen we afscheid van onze westvlamingen en gingen verder naar Brisbane.

Op de planning staat na Brisbane, de Sunshine coast en Noosa en daarna gaan we wss nog eens gaan helpen bij een familie in de buurt van Rainbowbeach.

Oja, ik zit momenteel in Queensland, dat wil zeggen dat ik maar 9uur voorloop op België ipv 10 ;)