Roadtrip Victoria

14 januari 2015 - Brunswick, Australië

the grampionsAfgelopen maand trokken we samen met de ouders van wout met een campervan door Victoria (2500 km). Voor ons vertrek vierden we kerstmis in Melbourne. Het was onze eerste warme kerst en het kerstgevoel ontbreekt toch een beetje als je gaat picknicken in the botanical gardens en gaat zwemmen in de zee. Gelukkig vonden we een patisserie waar we een stevig taartje konden binnenspelen.
Met onze Van reden we the great ocean road af waar we kampeerden in een gratis camping waar prachtige kangoeroes tot naast onze Van kwamen zitten. We bezochten de 12 apostels, zagen prachtige zonsondergangen in the grampions, zagen nog meer wildlife zoals emu’s, koala’s, echidnas, walibi’s en prachtige gekleurde vogels. We vierden nieuwjaar in een klein dorpje Maldon genaamd, een van de goudmijn dorpjes en alles in de omgeving een heel cowboy achtige sfeer had.
We bezochten de familie waar we voor kerst hadden gewerkt en reden door naar het alpine national park waar je in de winter kan skiën. We bezochten lake Eildon en Lake Entrance en eindigden in Philips island waar we pinguïns zagen en genoten van prachtige uitzichten.
Tijdens onze trip las ik mijn eerste engelstalig boek uit (the hobbit) en las meer boeken dan in de afgelopen 2 jaar. Een grote dankjewel aan de ouders van Wout voor deze prachtige trip, het lekkere eten en de mooie momenten. Ik heb er heel hard van genoten!

We blijven nog 11 weken in Australië en het wordt tijd dat we Melbourne achter ons laten. Deze week nemen we afscheid van onze vrienden en maandag vertrekken we al liftend naar Sydney.

Cheers