Working on a cattlefarm

17 maart 2015 - Bingegang, Australië

Na ons avontuur in Gympie genoten we nog een dagje van het prachtige Noosa om daarna door te liften naar Rockhampton. En trip van 550 km die we met behulp van 4 auto's in 8u hebben afgelegd. We werden opgepikt door Toni & Peter die ons meenamen naar hun boerderij die ongeveer zo groot is als Kortrijk op een halfuurtje van Blackwater. We hielpen hen te paard, met behulp van enkele werkhonden, met het verplaatsten van 2000 koeien van weide (musteren). Niet zo simpel om je te oriënteren in die grote weides maar het was een super ervaring. Naast het werk met de koeien leerden we Wout paardrijden en hielpen de 4 kids met hun huiswerk.

Na een weekje werden we uitgenodigd op een boerderij bij vrienden van de familie Frame. Een gelijkaardige boerderij met ongeveer 3000 koeien en 8150 acres groot. We brachten hun zoon iedere dag naar de busstop en gingen daarna meedraaien op de boerderij. Ze leerden ons het vee te brandenmerken, eartaggen, vaccineren, musteren, castreren, preg. testing,.... We genoten iedere dag van zalige zonsondergangen met een fenomenaal uitzicht. Het dichtste dorp was 50 km en de dichtste winkel 80 km. Het dichtste huis was 12km ver en dat was nog op dezelfde boerderij. Verweg van alles maar het goeie gezelschap, een paar flessen rum/wijn en een optimale sfeer zorgde ervoor dat we een tweede week bleven. We kregen de kans om mee te helpen met het musteren van hun grootste weides met behulp van een helikopter en een aantal quads (3000 acres). We namen afscheid met spijt in het hart en met een heel groot verlangen om ooit terug te komen en er te werken.

Samen met de familie Frame reden we richting Townsville (600km ten noorden van de boerderij) waar we vanaf daar liften naar Cairns.

In Cairns boekten we onze duiktrip voor volgende week en we verblijven nu ietsje boven Port Douglas bij een nieuwe familie. Met een fresh water creek in onze tuin (zonder crocs) en prachtige rainforrest bergen rondom ons.

We genieten van onze laatste maand in Aussie.

Cheers

1. Els en Wim:
    18 maart 2015
    Wowwie, dat leest er allemaal héél avontuurlijk uit. Geniet van jullie leuke momenten daar, hier gaat het zijn gewone gangetje. Vele groeten uit Voormezele. Het ruikt hier naar de varkens...