Vietnam

22 juni 2015 - Hanoi, Vietnam

In het laatste land dat we met ons drie bezochten besloten we om een 6-daagse op brommertjes te doen.  Via Easy riders reden we met een gids van ho chi minh naar Da Làt. We reden langs de kustlijn, doorkruisten een paar bergketens die me deden denken aan aquarelschilderijtjes. Eenmaal we zo goed als heelhuids waren aangekomen in Da Làt  (op een paar schaaf/brandwonden na) namwn we een nachtbus richting Hoi An. Een klei. Gezellig stadje die we met de fiets verkenden en ons een immens thuisgevoel gaf. We sloegen enkele souveniers in en maakten ons klaar voor ons volgend scooteravontuur. Van Hoi An naar Hue in 1 dag, dè Top Gear road van Vietnam.

Na Hue sprongen we op een bus naar Hanoi, de hoofdstad, om van onze laatste dagen te genieten in Halong Bay. Via een cruisee/ partyboot vaarden we naar Halong Bay, en wat een 4 uur durende trip zou moeten zijn werd een 7u durend bootfeestje waarbij we oa. Een paar chinezen redden van het verdrinken, inclusief hun kajak.

Na het snikhete Halong Bay genoten we nog een dagje van Hanoi om de volgende dag naar Bangkok te vliegen waar we vanaf daar elk onze eigen weg opgingen. Wout vloog terug naar België, Louise naar Hongkong en ik naar Sri Lanka waar Tine me stond op te wachten

1. Els en Wim:
    23 juni 2015
    Toffe dingen allemaal, Flor vertrekt zaterdagavond ook voor een eerste buitenlands avontuur. Vele groeten vanuit het meestal rustige Voormezele.