Living in WongaPark

23 december 2014 - Ringwood, Australië

fam. SmithDe afgelopen 2 weken verbleven we bij een gezin in Wongapark, 35km van Melbourne. Via helpx.net hadden we een maand geleden een profiel opgesteld waar we op zoek gingen naar een boederij. Het concept is dat je een aantal uur per dag helpt met hun werk en je in ruil eten en accommodatie krijgt. Familie Smith had ons gecontracteerd als we het zagen zitten om hen een aantal weken te helpen. Na onze trip naar Tasmania vertrokken we naar de boederij en werden daar met open armen ontvangen. Een gigantische villa met 7 paarden, 5 kippen, 3 honden, 2 dochters, een zoon en een super tof koppel was voor 2 weken onze thuis. We hielpen elke weekdag met dagelijkse klusjes en zorgden iedere avond voor een Vlaams / Europees gerecht.
In de weekends namen ze ons mee naar de Yarra valey en toonden hun plaatselijke chocolade fabriek, kaas boederij  en enkele wijngaarden.

Het was super om nog eens in een familie te zijn. ’s Avonds allen samen te tafelen met een goed glas wijn en zelf een heel klein beetje een kerst gevoel hebben. Ookal is het heel raar om een kerstboom op te zetten als het buiten meer dan 30 graden is :)

Morgenochtend komen de ouders van Wout aan en vieren we samen met hen Kerst. Na Kerstmis vertrekken we met een grote campervan voor een kleine drie weken en zal ik wss weer wat minder bereikbaar zijn.
Dus voor iedereen die dit leest, Merry Christmas and a happy  happy new year!

Liefs
Marlies